Jeugd Kijk en Doe Dag 2024

Wat is een Jeugd-, Kijk en Doe dag?

Een Jeugd Kijk en Doe dag – afgekort JKDD – is een leuke en leerzame dag voor kinderen met sportvisserij gerelateerde activiteiten. Deze dag wordt georganiseerd door HSV De Baroniesche Hengelaars te Breda. Het doel van een JKDD is om de jeugd op een speelse en laagdrempelige manier kennis te laten maken met het sportvissen, de hengelsportvereniging te promoten en nieuwe jeugdleden te werven voor de vereniging. De vereniging organiseert deze dag zelf, met ondersteuning van Sportvisserij Zuidwest Nederland.

De activiteiten

De activiteiten die voor die dag gepland staan hebben allemaal te maken met de basis van het witvissen, zoals het maken van een witvis tuigje, hoe maak ik een visvoertje, wat is een goede manier om een voerplek te maken, het uitpeilen van een dobber en het bijvoeren tijdens een wedstrijd en als er vis gevangen is, hoe kan ik die dan op een juiste en visvriendelijke manier onthaken. Tenslotte gaan de deelnemers een wedstrijdje vissen om met hun eigen voer en zelf gemaakt vistuigje zoveel mogelijk vissen proberen te vangen. Er wordt voor iedere deelnemer een goodie bag en een hengel meegenomen. Deze goodie bag zal verder gevuld worden met materiaal dat tijdens de activiteiten zal worden overhandigd aan de deelnemers.

1. Voer maken
  2. Vistuigje maken
  3. Precisie werpen (spelletje)
  4. Vis onthaken