Koningsvissen 2024

Wordt jij onze nieuwe KONING?

25-08-2024

Locatie Koningsvissen: Moerlaken te Breda
Locatie loting steknummers: Ingang Moerlaken

• Tijdstip loting steknummers: 08.00 uur
  • Tijdstip wedstrijd: 10.00 uur tot 15.00 uur (begin en einde wordt aangegeven met een luchthoorn)

Aanmelden voor de wedstrijd kan tot 18 augustus via de e-mail bij Marco Oonincx en Edwin de Lange

Inschrijfgeld: €10 overmaken voor 18 augustus op rekeningnummer NL73 ABNA 0478 5648 48 t.a.v. De Baroniesche Hengelaars en vermeld “Koningsvissen en uw naam”. Van het inschrijfgeld zal €2,50 worden gedoneerd aan jeugdfonds Sport en Cultuur Breda, de overige €7,50 gaat naar de prijzenpot.

Reglement Koningsvissen

1. Iedere deelnemer wordt geacht dit wedstrijdreglement te kennen en na te leven. De organiserende vereniging draagt zorg voor het voldoende aanwezig zijn van reglementen.
  2. Iedere deelnemer moet lid zijn van de Baroniesche hengelaars en zijn of haar geldige vispas kunnen tonen aan de waterkant.
  3. De wedstrijd duur is 5 uur tenzij het anders is omschreven.
  4. De keuze van aas is vrij met uitzondering van Vers de Vase en rode maden.
  5. Er mag gevist worden met één hengel, vrije hengelkeuze vast of feeder.
  6. Let op droogvoer is gelimiteerd tot 2 kg totaal.
  7. Het gebruik van een landingsnet is toegestaan mits door de deelnemer zelf gehanteerd.
  8. Deelnemers mogen geen hulp van anderen aanvaarden.
  9. Is de deelnemer op de hem toegewezen plaats aangekomen dan mag hij zich gereedmaken voor optuigen en peilen. Voor de wedstrijd is het toegestaan om te peilen. Niet be-aasde reserve hengels zijn toegestaan, dit ter verantwoording van de deelnemers.
  10. Begin en einde van de wedstrijd wordt aangegeven met een luchthoorn. Na het eerste signaal mag er pas gevoerd en gevist worden. Het tweede signaal geeft aan dat de wedstrijd afgelopen is waarna er direct moet worden opgehaald. De tijdens het signaal aangeslagen vis telt nog mee.
  11. Elke gevangen vis moet na de wedstrijd door de deelnemer aan de controleur ter weging worden aangeboden. Na vaststelling van de soort worden de gewogen grammen genoteerd op een daarvoor bestemde lijst.
  12. De ter weging aangeboden vis moet in levende staat verkeren, dode vis mag niet worden gewogen.
  13. Aal of paling, snoek, snoekbaars, graskarper en meerval tellen niet mee en moeten direct vrij gelaten worden.
  14. Er dient haaks op het nummer gevist te worden, dus alleen recht vooruit.
  15. U dient een leefnet te hebben van minimaal 3 meter en verzwaring aan de buitenkant, er mag niet meer dan 25 kg vis in zitten, er wordt maximaal 25 kg per net gerekend.
  16. Er wordt gevist op gewicht, de winnaar heeft de meeste kg en wordt tot Koning uitgeroepen.
  17. De prijsuitreiking volgt na de wedstrijd.